Роль батьків у вихованні інтересу до читання дітей

Роль батьків у вихованні інтересу до читання дітей

Мама і тато – перші люди, що знайомлять малюка з книгою, друкованим словом. Як правильно це зробити? У якому віці почати? Які книги вибрати? На ці та інші запитання вам допоможуть відповісти матеріали, розміщені на вказаних нище сайтах.

Як викликати інтерес до читання

Нині діти читають дедалі менше, віддаючи перевагу телевізору та комп’ютеру. А тим часом книжка – це розвага і задоволення, це гімнастика для інтелекту, це розвиток емоційної сфери і творчості, тож навчити дитину отримувати задоволення від «інтелектуальної розваги» — обов’язок батьків. То як прищепити малюку інтерес до читання?
Дітям слід читати від раннього дитинства – ще до 1 року. Читайте щодня, хоча б по 15-20 хвилин.

◘ Перш ніж розпочати читати, приберіть довкола всі предмети, які могли б відволікати увагу малюка.

Якщо малюк втомився і починає відволікатися, зробіть паузу: виконайте руханку, використайте театрально-ігрові прийоми: зобразіть разом з дитиною персонажів щойно читаної книжки тощо.

Не менш важливо самим батькам бути прикладом і вечорами читати книжки та журнали – і собі, і дітям. Адже малюк копіює поведінку мами й тата. Діти до 6-8 років більше люблять слухати, ніж читати. Це не означає, що діти лінуються читати самостійно. Просто слухове сприйняття до 8 років інтенсивно розвивається і потребує удосконалення.

Крім того, малюк отримує значно більше задоволення від спільного читання та переживання емоцій разом з мамою чи татом. Тому, навіть якщо малюк вже навчився читати, НЕ припиняйте читання вголос. Натомість батьки перестають читати дітям, а потім дратуються, що школярик не може переповісти прочитане, поділитися враженням від книги, не береже книги, не хоче читати.

Якщо ви хочете, щоб дитина не мала проблем у школі з усними відповідями та письмовими творами, розвивайте мовлення – обговорюйте прочитане з дитиною: запитуйте, чи сподобалось? Що саме? Попросіть розповісти про головного героя, головну подію; що герой зробив доброго, а що поганого? Обов’язково запитуйте, а як малюк повівся би на місці персонажа, тощо.
Не забувайте під час читання або після читання пояснювати незнайомі чи складні слова. Розвивайте пам’ять: запитуйте, як звали… якого кольору… як називається… тощо. Запропонуйте намалювати ілюстрацію до книги, портрети персонажів.

 

Забезпечте малюка гарними і відповідними його віку книжками і дитячими журналами. Критерії підбору літератури такі: для дошкільнят мають бути великі малюнки і досить великі букви, навіть якщо малюк ще не вміє читати; література має бути різноманітною: журнали, книжки, розмальовки; казки, вірші, комікси, загадки, пізнавальні книжки про навколишній світ, навчальні посібники та робочі зошити з читання, письма, математики тощо. Щодо останніх слід зазначити таке: читання фізіологічно пов’язане з умінням писати, тож часто діти починають писати в книгах. Не забороняйте їм, ліпше подбайте про розмальовки, робочі зошити та посібники для дошкільників з вправами на розвиток дрібної моторики.

 

Наталія Партика, педагог.
Джерело:  Ангелятко, 2013. -  №11. - С.36

 

 

Допоможіть дітям навчитися читати [ Електронний ресурс] // Тирненська ЗОШ І-ІІІ ст. – Режим доступу: http://mir-shkola.ucoz.ua/publ/batkam/jak_dopomogti_ditjam_u_navchanni/dopomozhit_ditjam_navchitisja_chitati/6-1-0-76 . – Назва з екрану. – (Дата звернення 22.02.2011).

Книги і діти. Читання книг дітям на ніч (частина 1) [ Електронний ресурс] //  Дошкільний навчальний заклад №149 . – Режим доступу: http://dnz149.blogspot.com/2010/11/blog-post_25.html. — Назва з екрану. – (Дата звернення 22.02.20011).

Книги і діти. Як і які книги читати дітям (частина 2) [Електронний ресурс] // Дошкільний навчальний заклад № 149. – Режим доступу: http://dnz149.blogspot.com/2010/11/2.html . — Назва з екрану. – (Дата звернення 22.02.2011).

 

Обсуждение закрыто.