Обгрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та очікуваної вартості предмета закупівлі (17.01.2025)

(оприлюднюється на виконання постанови КМУ № 710 від 11.10.2016 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами)

1. Найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, його категорія: комунальний заклад «Рівненська обласна бібліотека для дітей» Рівненської обласної ради; 33028, м. Рівне, вул. С.Петлюри, 27; код за ЄДРПОУ – 02221857; категорія замовника – юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади.

2. Назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі: Теплова енергія, код Національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 09320000-8 Пара, гаряча вода та пов’язана продукція.

3. Вид та ідентифікатор процедури закупівлі: здійснення закупівлі без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу, відповідно до абзацу 4 підпункту 5 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178;   UA-2025-01-15-009033-a.

4. Очікувана вартість та обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі:

Очікуване споживання на 2025 рік –  106,480846 Гкал 

Тариф на січень 2025 року –  5392,74 грн.  (з ПДВ) за 1 Гкал. + Абонентська плата 36,52 грн. х 

2 приміщення Замовника х 12 місяців = 876,48 грн.

Загальна вартість предмета закупівлі на 2025 рік – 575 100 грн. з ПДВ

575100 грн. – 876,48 = 574 223,52 грн.

574 223,52  грн. ÷ 5392,74 грн. = 106,480846 Гкал 

Очікувана вартість предмету закупівлі розрахована виходячи із загальної площі приміщень, яку необхідно отопити, фактичного обсягу спожитої теплової енергії у попередніх роках та тарифу на теплову енергію.

5. Обгрунтування розміру бюджетного призначення:

розмір бюджетного призначення визначено Законом України «Про Державний бюджет України на 2025 рік» за КПКВК МБ 1014030 «Забезпечення діяльності бібліотек», відповідно до бюджетного запиту на 2025 рік.

6. Обгрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі: технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначені відповідно до потреб замовника та з урахуванням вимог нормативних документів у сфері теплопостачання.

Строк постачання теплової енергії: з 01.01.2025 по 31.12.2025 (включно).

Місце постачання теплової енергії: об’єкти теплоспоживання замовника: приміщення Рівненської обласної бібліотеки для дітей за адресами: м. Рівне, вул. С.Петлюри, 27, вул. Відінська, 13 та проспект Миру, 16.

Товар повинен постачатись відповідно до Закону України «Про теплопостачання» та інших профільних нормативних документів. Технічні та якісні характеристики предмету закупівлі повинні відповідати технічним умовам і стандартам, передбаченим законодавством України, чинним на період постачання товару, та забезпечувати відповідну нормативну температуру повітря у приміщеннях (за їх призначенням в будівлі; безпечну дію усіх видів устаткування та обладнання, задіяних в технології постачання товару).

Постачальнику теплової енергії необхідно забезпечити подачу теплопостачання на об’єкти замовника від джерела теплопостачання постачальника з урахуванням наявних потреб замовника. Постачальник повинен гарантувати забезпечення необхідним тиском теплоносія на вводах в будівлі та потужність паропостачання.

7. Підстава для здійснення закупівлі: відповідно до абзацу 4 підпункту 5 пункту 13 Особливостей роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання у випадку відсутності конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником.

8. Обгрунтування підстави для здійснення закупівлі:

Відповідно до статті 64 Конституції України в умовах воєнного або надзвичайного стану тимчасово можуть встановлюватись окремі обмеження прав і свобод із обов’язковим зазначенням строку дії цих обмежень.

Указом Президента України від 24.02.2022 № 64 (зі змінами) термін дії воєнного стану встановлено до 07.02.2025 року.

Статтею 4 Указу № 64 Кабінету Міністрів України постановлено невідкладно:

1) ввести в дію план запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в Україні;

2) забезпечити фінансування та вжити в межах повноважень інших заходів, пов’язаних із запровадженням правового режиму воєнного стану на території України.

Стаття 121 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» передбачає, що Кабінет Міністрів України в разі введення воєнного стану в Україні або окремих її місцевостях:

1) працює відповідно до Регламенту Кабінету Міністрів України в умовах воєнного стану;

2) розробляє та вводить в дію План запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в окремих місцевостях України з урахуванням загроз та особливостей конкретної ситуації, яка склалася.

Згідно з сьомим абзацом пункту 5 частини 1 статті 20 Закону України від 27.02.2014 р.       № 794 «Про Кабінет Міністрів України» Кабінет Міністрів України здійснює керівництво єдиною системою цивільного захисту України, мобілізаційною підготовкою національної економіки та переведенням її на режим роботи в умовах надзвичайного чи воєнного стану.

З метою невідкладного забезпечення заходів правового режиму воєнного стану, до яких у тому числі входить здійснення публічних закупівель, частиною 37 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону «Про публічні закупівлі» встановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022 р. № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України “Про введення воєнного стану в Україні”» від 24.02.2022 р. № 2102-ІХ, та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт та послуг для замовників, передбачених цим Законом (далі –Особливості), визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз та з дотриманням вимог, встановлених пунктом 38 цього розділу.

На виконання цієї норми Закону урядом були прийняті Особливості.

Положеннями Особливостей передбачено підставу для здійснення закупівлі за абзацом 4 підпункту 5 пункту 13: придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання у випадку відсутності конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником.

Обсяг закупівлі визначається на підставі річного планування, а також з урахуванням потреби замовника на період 2025 року.

Згідно з Особливостями з урахуванням Закону та потребами Замовника передбачено здійснити Закупівлю в обсязі 106,480846 Гкал на очікувану вартість закупівлі 575100,00 грн. з ПДВ.

Основні правові, економічні та організаційні засади діяльності на об’єктах сфери теплопостачання, відносини, пов’язані з виробництвом, транспортуванням, постачанням та використанням теплової енергії регулюються Законом України від 02.06.2005 №2633-IV «Про теплопостачання» (зі змінами) (далі – Закон № 2633-IV).

Відповідно до ст. 23 Закону № 2633-IV господарська діяльність з виробництва, транспортування та постачання теплової енергії підлягає ліцензуванню в порядку, встановленому Законом. Відповідно до ст.1 Закону № 2633-IV постачання теплової енергії – господарська діяльність, пов’язана з наданням теплової енергії (теплоносія) споживачам за допомогою технічних засобів транспортування та здійснюється на підставі договору. Ринок транспортування теплової енергії, відповідно до ст.5 Закону України «Про природні монополії» (зі змінами) №1682-ІІІ від 20.04.2000 року (далі – ЗУ «Про природні монополії»), є сферою діяльності суб’єктів природніх монополій. Природна монополія – стан товарного ринку, при якому задоволення попиту на цьому ринку є більш ефективним за умови відсутності конкуренції внаслідок технологічних особливостей виробництва (у зв’язку з істотним зменшенням витрат виробництва на одиницю товару в міру збільшення обсягів виробництва), а товари (послуги), що виробляються суб’єктами природних монополій, не можуть бути замінені у споживанні іншими товарами (послугами), у зв’язку з чим попит на цьому товарному ринку менше залежить від зміни цін на ці товари (послуги), ніж попит на інші товари (послуги).

Відповідно до частини 2 статті 5 ЗУ «Про природні монополії» визначено, що Зведений перелік суб’єктів природних монополій ведеться Антимонопольним комітетом України на підставі реєстрів суб’єктів природних монополій у сфері житлово-комунального господарства, що формуються національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг, а в інших сферах, в яких діють суб’єкти природних монополій, – національними комісіями регулювання природних монополій у відповідній сфері або органами виконавчої влади, що здійснюють функції такого регулювання до створення зазначених комісій.

Порядком складання та ведення зведеного переліку суб’єктів природних монополій, що затверджений розпорядженням Антимонопольного комітету України 28.11.2012 р. № 874-р, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 19.12.2012 р. за № 2119/22431, зокрема, встановлено, що Зведений перелік суб’єктів природних монополій розміщується щомісяця до 20 числа на офіційному вебсайті Антимонопольного комітету України https://amcu.gov.ua/.

Відповідно до постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, «Про затвердження Порядку складання та ведення НКРЕКП реєстру суб’єктів природних монополій» від 19.10.2017 р. № 1268 реєстр суб’єктів природних монополій, які провадять господарську діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, складає та веде Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг.

Внесення до Реєстру відомостей про суб’єктів природних монополій, які провадять господарську діяльність у сферах централізованого водопостачання та водовідведення, транспортування теплової енергії відповідно до ліцензій, виданих обласними, Київською міською державними адміністраціями, здійснюється на підставі інформації, наданої до НКРЕКП обласними, Київською міською державними адміністраціями за формою, наведеною в додатку 2 до цього Порядку, не пізніше 5 числа кожного місяця.

Відомості щодо суб’єктів природних монополій, які провадять господарську діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, вносяться НКРЕКП до Реєстру станом на останнє число звітного місяця. Реєстр розміщується щомісяця не пізніше 7 числа на офіційному вебсайті НКРЕКП (http://www.nerc.gov.ua/), відомості з якого щомісяця до 10 числа на електронних та паперових носіях подаються до Антимонопольного комітету України.

Відповідно до інформації зведеного переліку суб’єктів природних монополій, розміщеного на офіційному вебсайті Антимонопольного комітету України, станом на 30.11.2024 року, встановлено, що Приватне підприємство «Рівнетеплосервіс» (код ЄДРПОУ 39815181) включено до зведеного переліку суб’єктів природних монополій під номером 79 в межах місцезнаходження замовника, на ринку транспортування теплової енергії магістральними і місцевими (розподільчими) тепловими мережами, займаючи монопольне становище.

Згідно з Реєстром суб’єктів природних монополій у сферах теплопостачання, централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, станом на 31.12.2024 – Приватне підприємство «РІВНЕТЕПЛОСЕРВІС» (номер 80) включено до Реєстру суб’єктів природних монополій у сферах теплопостачання, централізованого водопостачання та централізованого водовідведення на ринку транспортування теплової енергії магістральними та місцевими (розподільчими) тепловими мережами, який розміщено на офіційному вебсайті НКРЕКП (http://www.nerc.gov.ua/).

Мережі Замовника підведені безпосередньо до потужностей Приватного підприємства «Рівнетеплосервіс», яке, у свою чергу, є суб’єктом природних монополій, альтернатива постачання теплової енергії іншим постачальником відсутня з технічних причин, а підключення до інших джерел постачання тепла не обгрунтовано технічними можливостями.

У зв’язку з вищевикладеним постачання теплової енергії можливе виключно Приватним підприємством «Рівнетеплосервіс» у зв’язку з відсутністю конкуренції з технічних причин, що документально підтверджена.

Водночас, як передбачено чинним законодавством, під час здійснення закупівель замовники повинні дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель.

Таким чином, враховуючи зазначене, з метою дотримання принципу ефективності закупівлі, якнайшвидшого забезпечення наявної потреби Замовника в умовах воєнного стану замовник прийняв рішення щодо здійснення Закупівлі без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі теплової енергії та застосування під час здійснення Закупівлі, як виняток, підстави за підпунктом 5 (3) пункту 13 Особливостей: придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання у випадку відсутності конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником, і укладення договору.

З огляду на викладене, рішення щодо проведення закупівлі відповідає чинному законодавству.

За результатами закупівлі, здійсненої відповідно до вищезазначеного пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 38 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону «Про публічні закупівлі».

Разом зі звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, замовник оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обгрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі, відповідно до п.13 Особливостей у вигляді цього файлу «Обгрунтування підстави».

Перелік документів, якими підтверджується наявність підстави для застосування виключення за Особливостями (документальне підтвердження):

  1. Закон України «Про природні монополії» від 20.04.2000р. №1682-III;
  2. Витяг зі Зведеного переліку суб’єктів природних монополій станом на 30.11.2024;
  3. Витяг  з Реєстру суб’єктів природних монополій у сферах теплопостачання, централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, станом на 31.12.2024;
  4. Копія листа Рівненської облдержадміністрації від 21.11.2022 року № 198/0/16-08/22.

Уповноважена  особа КЗ «Рівненська обласна бібліотека для дітей» РОР   Олена КОЛЕСНИЧЕНКО                                                                 

Comments are closed.